Ještě před několika lety byly velké autosalony nejvýznamnějším místem pro prezentaci nových automobilů. V posledních měsících od nich ale výrobci začínají pomalu ustupovat. Nejprve vybrané značky zrušily svou účast na loňském pařížském autosalonu, letos na podzim potká stejný osud i výstavu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Důvodem jsou jiné cesty propagace i vysoké náklady na účast.

Svou účast na frankfurtském autosalonu oficiálně odřekla celá polovina skupiny PSA. Stánek tak v Německu nepostaví Peugeot a DS, naproti tomu Citroën a Opel chybět nebudou. Mluvčí Peugeotu Radka Matthey uvedla, že automobilka nebude mít v době konání výstavy k představení žádnou významnější novinku, proto se rozhodla investovat do jiných forem propagace svých výrobků. Odmítá však, že by byl frankfurtský autosalon pro Peugeot méně významný než výstavy v jiných koutech světa. Jak to bude s prezentací značky v příštím roce, zatím není jasné.

Vystavovat ve Frankfurtu nebudou ani další značky. Oficiálně to zatím potvrdil Nissan spolu se svou luxusní odnoží Infiniti. "Rozhodnutí o neúčasti značky Nissan na IAA ve Frankfurtu bylo přijato na základě analýzy eventové strategie značky," řekl mluvčí Nissanu Petr Kolář. Ona strategie spočívá mimo jiné v tom, že se Japonci letos zúčastnili v Evropě jen ženevského autosalonu. "Nicméně Nissan se i v budoucnu plánuje účastnit významných evropských automobilových výstav," doplnil Kolář.

Automotive News Europe dále téměř s jistotou píše také o neúčasti koncernu Fiat Chrysler a Mitsubishi. Do italsko-americké skupiny patří mimo jiné Alfa Romeo, Abarth, Fiat nebo Jeep. Luxusních značek Ferrari a Maserati by se však neúčast mateřského koncernu dotknout neměla.