Výrobce ikonických amerických motorek se snaží změnit svou image. Nabízí levnější stroje pro mladé, v Česku plánuje kurzy jízdy s instruktory a další rozšíření prodejní sítě. Pomoci mu může i to, že se právě z Prahy řídí celý region střední a východní Evropy. "Funguje tu silná motorkářská kultura," říká nový ředitel regionů Bohumír Přeučil v rozhovoru pro HN.

V Česku funguje centrála pro střední a východní Evropu. Čím jsme si vysloužili takovou pozici?

Myslím si, že za to vděčíme dlouhé tradici motocyklů v Česku. Ať už jde o Harley-Davidson Club Praha, který funguje od konce dvacátých let, nebo i o jiné značky. Funguje tu motorkářská kultura. Tím nechci říct, že jinde ji nemají, ale u nás je silná. Dalším důvodem budou určitě prodeje. Daří se nám třeba v těžkých motocyklech nad 600 ccm objemu, kde sice neprodáme tolik jako v Polsku, ale zase přepočteno na obyvatele jsme na tom lépe. Všechny důvody však neznám. Přišel jsem do Harley-Davidson v roce 2010 a to už centrála v Praze sídlila.