Kategorie manažerských vozů střední třídy je polem, kde automobilky tvrdě soupeří zejména o firemní klientelu. V Česku kraluje domácí Škoda Superb nebo její sesterský model Volkswagen Passat. Opel Insignia se prodával už od roku 2009, a tak není divu, že mu mrštnější soupeři rychle ujeli. Novou generaci proto nutně potřeboval. Ta nyní přichází a podle prvních jízdních dojmů, které HN získaly v okolí továrny v Rüsselsheimu, předčila očekávání.

Zpočátku jsme se neubránili neustálému srovnávání se starou verzí, a to i přesto, že výrobce Insignii přepracoval tak, že s tou původní má snad společné už jen jméno. Změnily se také nabízené varianty. Starý model byl v prodeji jako sedan, liftback (s vysoko výklopnou zádí) a kombi. U nové verze už sedan zmizel, ale liftback je jiný. Novinka je o celých 55 mm delší, má o 92 mm delší rozvor a je také o 7 mm širší. Naopak se snížila o celých 43 mm. I proto se auto nově chlubí přídomkem Grand Sport a víc než klasický liftback působí jako zástupce kategorie sedan-kupé.