Když koncern Volkswagen prodá Porsche, vydělá na něm v průměru 433 tisíc korun. Za to se dá v Česku pořídit nová Octavie v základní výbavě. Není proto divu, že je Porsche nejziskovější značkou Volkswagenu. Škoda je ale hned druhá.
Bloomberg nabízí srovnání i s dalšími automobilkami. Například Mercedes nebo BMW vydělávají na jednom automobilu v přepočtu asi 125 tisíc korun. Zcela nedostižné je Ferrari, jehož provozní zisk na jednom prodaném vozu je v přepočtu asi 2 262 000 korun. Škodovka za první pololetí roku 2016 vydělala na jednom automobilu v přepočtu asi 43 tisíc korun.
Vyplývá to z dat Centra pro automobilový výzkum německé univerzity Duisburg-Essen. Nutno však podotknout, že zisk nevytváří jen automobily, ale i nejrůznější reklamní předměty nebo pohonné jednotky, zkrátka věci, které nemají kola. Konkrétně u Ferrari je to až 30 procent.
Prodeje Porsche za loňský rok stouply o šest procent na 237 778 automobilů. Tržby automobilky vzrostly o čtyři procenta na 22,32 miliardy eur, provozní zisk dosáhl 3,88 miliardy eur. "Navzdory nejasné světové politické i ekonomické situaci očekáváme mírný nárůst dodávek i tržeb také ve finančním roce 2017," řekl místopředseda představenstva značky Lutz Meschke.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi