Provozní zisk automobilky Škoda Auto se loni zvýšil o 30,9 procenta na 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun). K růstu přispěla zejména optimalizace nákladů a pozitivní mix objemu prodeje a nabídky produktů, uvádí se ve zprávě, kterou zveřejnila mateřská skupina Volkswagen. Tržby se zvýšily o 9,8 na 13,7 miliardy eur (370,2 miliardy korun).

Zisky Škody rostou mnohem rychleji než její prodeje. S tím se zvyšuje i provozní ziskovost - tedy poměr provozního zisku k tržbám firmy. Podle výroční zprávy loni Škoda překonala sesterské Audi. To z tržeb vydělalo 8,2 procenta, což je méně než v roce 2015. Škoda naopak výrazně přidala a s 8,7 procenty je druhou nejziskovější značkou osobních aut v koncernu.

Lepší už je jenom Porsche, což je z finančního pohledu továrna na peníze - z tržeb vytvoří provozní zisk 17,4 procenta. Naopak hůře než Škoda je na tom luxusní Bentley s 5,5 procenta. Hluboko vzadu se krčí značka Volkswagen, která dlouhodobě neumí vydělat tolik jako Škoda s Audi. Překvapením je celoroční zisk Seatu, byť jde stále o nejslabší část koncernu.

Škoda už dříve uvedla, že loni dodala zákazníkům rekordních 1 127 700 vozů, meziročně o 6,8 procenta více. Potřetí za sebou tak překonala milionovou prodejní hranici.

V úterý se také ukázalo, že Škodu a Volkswagen žalují první čtyři Češi. Požadují po nich kvůli Dieselgate dohromady odškodnění 510 tisíc korun za to, že jim firmy do aut namontovaly software falšující laboratorní výsledky měření zplodin. Informoval o tom v úterý server Seznam Zprávy.

Škoda loni oslavila 25 let ve skupině Volkswagen. Za tu dobu se podle německého podniku rozrostla z regionálního v mezinárodně úspěšného výrobce a nabízí ucelenou řadu modelů, od malých vozů Citigo po velký model Superb. Nejnovějším přírůstkem je SUV Kodiaq, který montuje také na Ukrajině, v závodě společnosti Eurocar v Solomonovu. Předtím ho vyráběla pouze v Kvasinách v Královéhradeckém kraji.

Provozní ziskovost značek Volkswagenu
Zdroj dat: Volkswagen
Vývoj akcií Volkswagenu
 
Zdroj dat: Thomson Reuters