Škoda Auto už za měsíc představí vlastní koncept elektromobilu. Automobilový svět sice nyní žije veletrhem v Ženevě, mladoboleslavská automobilka si však svou velkou premiéru schovala až na autosalon v čínské Šanghaji, který proběhne na konci dubna. Právě na zákazníky v asijské zemi chce totiž firma se svou novinkou zacílit.

Informaci potvrdil britskému magazínu Auto Express šéf Škody Bernhard Maier. "[Koncept] dá náhled, jak bude elektrická mobilita v podání Škody vypadat," řekl. Pod kapotou kterého modelu se elektrický motor objeví, však neupřesnil. Dřívější informace naznačují, že půjde o Kodiaq s karoserií kupé, který Škoda vyvíjí speciálně pro čínský trh.

Mluvčí automobilky Štěpán Řehák sice potvrdil, že se v Číně skutečně ukáže studie budoucího směřování Škody, bližší informace nicméně neuvedl. Vyvrátil však spekulace, že by tato studie měla mít něco společného s modelovou řadou Kodiaq.

Magazín Autocar přišel s informací, že základem konceptu bude modulární platforma pro elektrické vozy koncernu Volkswagen, skrývající se za zkratkou MEB. Sériová podoba elektrické Škody se má představit kolem roku 2020, krátce po prvním vozu německého výrobce na platformě MEB. To naznačuje, že ji dostane i chystaná Škoda. Pionýrem okřídleného šípu se v oblasti alternativních pohonů ale stane v roce 2019 plug-in hybridní Superb, shodují se obě britská média.

Vývoj elektromobilů je pro Škodu důležitý také na českém trhu. Proto bude automobilka spolupracovat s energetickou společností ČEZ nejen na vývoji samotných automobilů, ale také v budování infrastruktury. To nedávno HN potvrdil šéf polostátní firmy Daniel Beneš. Zatímco Škoda se bude starat o vývoj a výrobu elektroaut, ČEZ zajistí rozvoj dobíjecích stanic a dodávky energie.

Připravovaný "čínský koncept" ale nebude prvním elektromobilem Škody. Již v devadesátých letech vzniklo v podniku Elcar v Ejpovicích, což je pobočka Škody Plzeň, několik stovek modelů Eltra se základem ve Favoritu, které používala mimo jiné i Česká pošta. Přímo v Mladé Boleslavi vyrobili v roce 2012 koncept Octavia Green E Line. Škodovka dokonce vyslala několik automobilů do zkušebního provozu.

Čínský trh, pro nějž má být primárně nový elektromobil určen, je pro tuzemskou automobilku aktuálně tím vůbec největším. Loni tam prodala 317 100 automobilů, od roku 2007 přes dva miliony vozů. Lokální výroba probíhá ve spolupráci s automobilkou SAIC. V následujících letech uvede společný podnik celkem čtyři SUV, včetně již zmíněného Kodiaqu s karoserií kupé.