Toyota Prius je legendou mezi ekologickými automobily. Byl to právě tento model, který přispěl k většímu rozšíření hybridů, zejména v USA, kde se s ním rády nechávaly vidět i slavné osobnosti, aby si zlepšily image. Vůz se vyrábí 20 let, nyní už ve své čtvrté generaci. Podruhé přitom jezdí nejen jako klasický hybrid, ale i takzvaný plug-in hybrid, tedy vůz s možností připojení do zásuvky, který nabízí výrazně delší dojezd na elektřinu. Ten HN testovaly ještě dřív, než se vůbec začal prodávat na českém trhu.

Hybridní Toyotu Prius pohání kombinace benzinového čtyřválce o objemu 1,8 litru s elektromotorem. Díky bateriím pak ujede několik málo kilometrů na elektřinu, třeba v městském provozu. Tím se snižuje spotřeba. Baterií není mnoho, takže se snadno dobíjejí během jízdy − buď od běžícího motoru, nebo rekuperací energie při brzdění. Verze Prius Plug-in má ovšem mnohem více baterií než hybrid, konkrétně 95 lithium-iontových článků o celkové kapacitě 8,8 kWh. To podle výrobce autu umožňuje místo pár kilometrů dojezd až 50 km čistě na elektřinu. A díky tomu mu vyšla i zajímavá tabulková spotřeba − auto má konzumovat jen litr benzinu na 100 km.