Nejprodávanější ojetinou v loňském roce byl benzinový hatchback ve stříbrné barvě o výkonu do 69 kW. Dominovaly vozy s manuální převodovkou a náhonem na dvě kola. O stejnou specifikaci byl největší zájem i předloni. Vyplývá to z analýzy AAA Auto Index.

 

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

 

Po dlouhé nadvládě kombíků se silnějším motorem si čeští kupci ojetých automobilů podruhé za sebou zvolili za nejoblíbenější vůz menší a úspornější auto. Vozy s karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí) si v roce 2016 pořídilo 34 procent zákazníků, kombi volili v 29 procentech případů.

Vyhledávanějším palivem zůstává stejně jako v roce 2015 benzin s podílem 53 procent, oproti tomu dieselem poháněné vozy preferuje 47 procent zákazníků. Stejně tak si oblibu suverénně drží manuální převodovka, která dominuje v 87 procentech případů. Nejvíce se prodávala auta stará šest až deset let. Vozy s náhonem na dvě kola upřednostňuje až 89 procent kupujících.

Pouze drobné změny zaznamenal žebříček nejprodávanějších značek. První místo si suverénně drží tuzemská Škoda (28 procent). Mírně si polepšil druhý VW (10,1 procenta) i třetí Ford (9,6 procenta). Čtvrté místo obsadil Renault a předloni pátý Peugeot vystřídala značka Hyundai.

Oblibu továrních značek potvrzují i nejvyhledávanější modely. S náskokem vedou Škoda Octavia a Škoda Fabia. Třetí místo patří VW Passat.