Panamera je odvážný útok automobilky Porsche na třídu topmanažerských vozů. Nechce se s nimi ale úplně přímo poměřovat − místo karoserie sedanu, charakteristické pro tuto třídu, nabízí kufr s velkými výklopnými dveřmi. Kromě luxusu sází i na sportovní svezení. V nové generaci, která přichází sedm let po prvním modelu, hodlá oslovit zájemce i nejsilnějším turbodieselem v sériovém autě vůbec. Jedno pravidlo třídy topmanažerských aut Panamera respektuje − délkou přesahuje pětimetrovou hranici. V nové generaci je ještě delší, širší a vyšší než v předchozí. Dostala i delší rozvor kol, z čehož bude těžit hlavně posádka uvnitř. Na první pohled je přesto nelehké nové auto od starého odlišit. Pomůže třeba záď, kterou nyní protíná pás červených diod. Křídlo, které se při vyšší rychlosti efektně vysune a složí, je ještě mohutnější.

Porsche potřebovalo novou Panameru patřičně zmodernizovat, zároveň se ale chtělo držet tradic. Výsledkem je palubní deska očividně příbuzná s ostatními novými vozy značky, na které ale zároveň není možné najít snad jediné shodné tlačítko nebo ovladač. Designéři se rozhodli zahodit množství "čudlíků", kterými byl středový panel vozu přímo posetý, a nahradili je souvislou dotykovou plochou, kde jsou tlačítka jen naznačená. Přes prvotní obavy funguje i takové ovládání přesně. Deska má haptickou odezvu, takže na dotyk odpoví zašimráním do bříška prstu a decentním klapavým zvukem.