Automobilka Volkswagen se v úterý dohodla na řešení sporu se dvěma svými dodavateli, který měl dopad na provoz šesti závodů koncernu. S odvoláním na zdroje blízké jednání to napsala agentura DPA. Podle deníku Hannoversche Zeitung dohoda o urovnání sporu počítá s uzavřením dlouhodobého partnerství mezi Volkswagenem a oběma dodavateli a s co nejrychlejším obnovením dodávek.

Volkswagen oznámil, že jeho dodavatelé souhlasili s obnovením dodávek dílů a že jeho závody postupně obnoví produkci. Přesný obsah dohody žádná ze stran nekomentovala.

Volkswagen kvůli nedostatku dílů zastavil v pondělí na týden výrobu modelů Golf v domovské továrně ve Wolfsburgu, problémy ale mají kvůli sporu s dvojicí dodavatelů i další továrny. Tisíce zaměstnanců musí na dovolenou, další čeká zkrácená pracovní doba.

České Škody Auto, která je součástí koncernu Volkswagen, se spor zatím nedotkl. "Momentálně běží výroba ve všech závodech bez omezení," řekl mluvčí české automobilky Tomáš Kubík. Ohledně případného dalšího vývoje podle něj není možné nyní učinit žádné stanovisko.

O něco hůře je však na tom slovenská divize. Ta kvůli sporu mateřské firmy s dvojicí dodavatelů přerušila výrobu části komponentů ve svém závodě v Martině na severu Slovenska. Uvedla to mluvčí slovenské pobočky Volkswagenu Lucia Kovarovičová Makayová.

Omezení produkce součástek v martinském závodě podle slovenských médií postihlo 60 z více než 800 zaměstnanců. Automobilka tam vyrábí komponenty pro převodovky a podvozky do vozů celého koncernu. Výrazná většina produkce součástek ze slovenské továrny směřuje na export, část výrobků je určena pro závod Volkswagenu v Bratislavě, kde automobilka montuje sportovně-užitková vozidla a také malé automobily.

Vyjednavači byli optimističtí již v úterý ráno. "Nyní je všechno na dobré cestě," řekl agentuře DPA zdroj z jednání. Podle agentury Reuters se obě strany sporu blíží dohodě.

Pozadí sporu není zcela jasné, mluví se nicméně o tom, že by za konfliktem mohl stát jeden společný projekt, ze kterého sešlo. Podle analytiků by spor mohl automobilku stát až 100 milionů eur, pokud by vyústil v týdenní zastavení produkce.