Prodej nových osobních aut v Česku v prvním pololetí vzrostl o 17 procent na rekordních 132 778 vozů. Přes 74 procent nakoupily firmy. První je značka Škoda, která prodala 43 658 vozů a získala téměř 33procentní podíl. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.

Za Škodou Auto skončil Volkswagen s růstem o dvě procenta na 12 928 vozů. Třetí Hyundai zvýšil počet prodaných aut o 17 procent na 10 462 vozidel. Na dalších místech skončily Ford, Dacia a Renault.

Pro Škodu byl podle šéfa tuzemské prodejní organizace Luboše Vlčka letošní červen dosud nejlepším prodejním měsícem, když umístila na trh 7965 aut. Rekordní bylo i celé první pololetí. Firma prodala nejvíce vozů i v kategorii 4x4 a s pohonem na CNG. "Kromě modernizace v rámci modelového roku 2017 hledíme s očekáváním také k uvedení našeho prvního velkého SUV Škoda Kodiaq na český trh na přelomu letošního a příštího roku," dodal.

Nejprodávanějšími modely jsou Škody Octavia, Fabia, Superb a Rapid následované Hyundai i30. Téměř 54 procent aut mělo benzinový agregát a přes 43 procent tvořily diesely. Nejprodávanější kategorií je nižší střední třída s podílem 21 procent, následují malé vozy s pětinovým podílem a SUV a terénní s 19 procenty.

Za celý letošní rok by se podle analytické firmy PwC mohlo v Česku prodat 255 000 až 266 000 aut. To je o deset až 15 procent více než v rekordním loňském roce. SDA je méně optimistický a očekává růst o pět až deset procent na 250 000 prodaných vozů.

Registrace dovážených ojetých osobních aut letos vzrostly o osm procent na 81 860 vozů. Podíl vozidel starších deseti let činí více než 50 procent.

Prodej nových lehkých užitkových automobilů vzrostl za šest měsíců o 16 procent na 9356 vozů. První je značka Ford s 1554 registrovaných automobilů, následují Fiat, Peugeot, Renault a Citroën. Přes 76 procent tvořilo skříňové provedení a 12 procent šasi. Podíl dieselů byl přes 91 procent.

Poptávka po nákladních autech se zvýšila o 16 procent na 5798 vozů. Nejprodávanější je Mercedes, druhá skončila značka Volvo a dále DAF, MAN a Scania. Tahače měly podíl přes 57 procent.

Kategorie autobusů zaznamenala pokles o 14 procent na 462 vozidel. První je tuzemský SOR se 138 registrovanými autobusy, následuje rovněž domácí Iveco Bus s prodejem 94 vozidel a třetí je španělská značka Irizar.

Motocykly zaznamenaly meziroční růst o osm procent na 10 149 strojů. Nejvíce motorek prodala Honda, druhý skončil Maxon a třetí je Yamaha.