Na český trh přichází od loňského roku nové modely plug-in hybridních automobilů − tedy takových, které kombinují pohon elektrického a spalovacího motoru, přitom ale umožňují dobíjení baterií ze zásuvky. Díky vyšší kapacitě článků dojedou dál, a tak je lze při dostatečném plánování používat i jako čisté elektromobily. Jednou z novinek jsou i sedan a kombi Passat GTE, které míří primárně na firemní klientelu. V praktičtějším provedení Variant by ale vůz mohl oslovit také ekologicky smýšlející rodinu. HN ho podrobily testu.

Protože se nabídka plug-in hybridů rozšiřuje, dostává se i tento druh pohonu do všeobecného povědomí. Přesto stojí fungování celého systému za připomenutí, protože každá automobilka může mít k jeho řešení trochu odlišný přístup. V případě Volkswagenu Passat sáhli wolfsburští technici po přeplňovaném benzinovém čtyřválci 1.2 TSI, který dosahuje výkonu 156 koní. Tomu s pohonem předních kol může pomoci elektromotor s velmi slušnou silou 116 koní. Obě hodnoty se nesčítají, maximální výkon celého soustrojí tak má hodnotu 218 koní. Do práce se ještě zapojuje šestistupňová automatická převodovka DSG.