Divize finančních služeb německé automobilky Volkswagen loni navzdory skandálu kolem měření emisí zvýšila čistý zisk o 35 procent na 1,2 miliardy eur (32,5 miliardy korun). Divize Volkswagen Financial Services (VWFS) v úterý také uvedla, že si dala stranou 353 milionů eur (9,5 miliardy korun) na krytí případných ztrát spojených se skandálem. Vytvořená rezerva má především pokrýt případný pokles zbytkové hodnoty pronajímaných automobilů.

Finanční ředitel divize Frank Fiedler upozornil, že loňské snížení ratingu, k němuž přistoupily agentury Moody's Investors Service a Standard & Poor's, zatím nevedlo k růstu nákladů na nové půjčky. Dodal nicméně, že nižší rating letos podmínky pro získávání nových úvěrů pravděpodobně ovlivní.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Provozní zisk divize loni vzrostl o 13 procent na 1,9 miliardy eur, letošní provozní zisk pak VWFS odhaduje minimálně na 1,7 miliardy eur. Divize se kromě negativních důsledků skandálu potýká i s problémy na rozvíjejících se trzích, například s poklesem poptávky v Rusku, Indii a v Brazílii.

Na Volkswagen Financial Services se loni na podzim téměř po čtvrtstoletí přejmenovala i na českém trhu působící leasingová společnost ŠkoFIN. Snahou bylo propojit se s mateřskou společností i se sesterskými firmami po celém světě. Přejmenování přišlo pouze krátkou dobu před propuknutím aféry, kdy automobilka manipulovala s výsledky emisních měření ve svých vozech.

Volkswagen loni v září přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových automobilů po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů divize Škoda Auto.

Celá skupina Volkswagen měla původně představit hospodářské výsledky za loňský rok 10. března. Kvůli otevřeným otázkám ohledně dopadů skandálu ale jejich zveřejnění odložila na 28. dubna.

V loňském třetím čtvrtletí se automobilka v důsledku skandálu propadla do provozní ztráty 3,5 miliardy eur. Firma tak vykázala první čtvrtletní ztrátu za více než 20 let. Volkswagen si ve třetím čtvrtletí dal stranou 6,7 miliardy eur na úpravu aut, do kterých byl problematický software nainstalován.