Nová Škoda Octavia RS přichází na český trh se dvěma motory, dvěma převodovkami a dvěma karosářskými verzemi. Základem je liftback vybavený benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI o výkonu 162 kW (220 k) s manuální šestistupňovou převodovkou. Spotřebuje 6,2 litru benzinu na 100 km a stojí 619 900 korun. Za automat se připlácí 50 tisíc korun, spotřeba pak naroste o dvě deci.

Naftovou volbou je v případě Škody Octavia RS čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 135 kW (184 k). Zatímco model RS s benzinovým motorem zrychlí z nuly na stovku za 6,8 sekundy, turbodieselu to trvá 8,1 sekundy. Také maximální rychlost je nižší – 232 km/h. Jednotka ale spotřebuje v průměru 4,6 litru nafty na 100 km a je přitom o 10 tisíc korun dražší než benzinová.

Škoda Octavia RS je k dostání také ve variantě kombi, rovněž s oběma motory a možností zvolit automatickou nebo manuální převodovkou. V základní konfiguraci vyjde na 654 900 korun. Za kombi se tedy připlácí 35 tisíc korun.

Škoda Octavia RS dbá i v nové generaci na sportovní vzhled. Auto ozdobí zadní spoiler, chromové koncovky výfuku nebo speciální design masky chladiče. Na výběr je celá řada kol z lehkých slitin ve velikostech od 17 do 19 palců. Lze si například připlatit za designový paket, kdy jsou rámeček masky a zpětná zrcátka vyvedeny v černé barvě. Ve verzi liftback vyjde na 800 korun, u kombi stojí 6500, protože černou barvu pak dostane i střešní nosič.

Bi-xenonové světlomety a LED pro denní svícení jsou v ceně, připlácí se 3500 korun za automatické přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly. Asistent proti střetu s jiným vozem v nízkých rychlostech stojí 9000 korun, za navigační systém spolu se čtečku dopravních značek a systémem inteligentních světel se platí 59 800 korun, samotná navigace Columbus vyjde na 35 500 korun.

Nová Octavia RS je větší, rychlejší, úspornější, lépe vybavená a zároveň levnější než předchozí generace. Jejich porovnání si můžete prohlédnout zde.

Sportovní podvozek, který je v případě verze liftback snížený o 12 mm a kombi o 13 mm, je v základu. Vzadu je vůz vybaven víceprvkovou nápravou. Součástí výbavy je také elektronická náhrada uzávěry diferenciálu XDS. Ta úzce spolupracuje se stabilizací.

Interiér je vyveden v černé barvě. Novinkou je osvětlení ovládacích páček, integrované ve výplních předních dveří. Pro řidiče a spolujezdce jsou k dispozici sportovní sedadla. Součástí sériové výbavy je i sportovní tříramenný volant potažený perforovanou kůží. Kůže je k vidění i na hlavici řadicí páky a madlu ruční brzdy. Za bezklíčové odemykání a startování se připlácí 10 tisíc korun.

Ceny Škody Octavia RS na českém trhu:

Octavia RS
2.0 TSI – 619 900 Kč
2.0 TSI AP – 669 900 Kč
2.0 TDI – 629 900 Kč
2.0 TDI AP – 679 900 Kč

Octavia RS Combi
2.0 TSI – 654 900 Kč
2.0 TSI AP – 704 900 Kč
2.0 TDI – 664 900 Kč
2.0 TDI AP – 714 900 Kč

Prohlédněte si Octavi RS na prvním oficiálním videu:

2013 Skoda Octavia RS and Octavia Combi RS

2013 Skoda Octavia RS and Octavia Combi RS