Když v roce 1963 spadla plachta z nástupce modelu Porsche 356, publikum ho nadšeně přijalo. Na pódiu stálo Porsche 901 – prototyp vozu, který se později nesmazatelně zapsal do automobilové historie. Za dobu jeho existence se vyrobilo 820 tisíc kusů. Jeho zrod ale provázel spor.

Francouzská automobilka Peugeot se totiž ohradila proti názvu vozu. Kladla si nárok, že je jediný výrobce, který může své modely nazývat číselným označením s nulou uprostřed. Když tedy Porsche vyjelo v roce 1964 na silnice v sériové podobě, neslo už název 911. Peugeot své vozy s nulou uprostřed označuje i dnes.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se