Pořadí prvních tří značek v žebříčku registrací z letošního ledna kopíruje celkové výsledky loňského roku, které si můžete připomenout zde. Trio Škoda, Volkswagen a Hyundai českému trhu drtivě kraluje, společně tyto tři značky ovládají přibližně jeho polovinu.

Škodě v lednu udělal radost Rapid, jehož třetí místo v žebříčku všech modelů a 405 registrovaných kusů jsou nejlepšími měsíčními výsledky v historii. Příznivě se projevilo výrazné zlevnění nejmladší modelové řady české automobilky, o němž se dočtete zde. Ostatním škodovkám se ale nedařilo. Kromě Rapidu už jen Octavia dokázala překonat prosincový výsledek a tradičně obhájit první místo mezi modely. Ani na ni ale není 1640 měsíčních registrací žádným ternem.

Druhé místo sice v hitparádě modelů, jejíž kompletní podobu najdete zde, patří Fabii, ale s pouhými 807 registracemi. Ještě hůře dopadly ostatní škodovky - Superb skončil osmý s 242 registracemi, Yeti desátý (222), Roomster až třináctý (189), a minivůz Citigo dokonce devatenáctý (143). Škoda obsadila 30,28 % trhu, což je téměř o tři procenta horší výsledek než v lednu 2012. Její meziroční pokles dělá přibližně 15 procent a 607 vozů. Celý trh přitom ztratil 6,58 % a 850 aut.

Zde je TOP 10 nejúspěšnějších značek z ledna 2013 podle registrací nových osobních vozů:

 

1. Škoda              3655

2. Volkswagen     1279

3. Hyundai           1128

4. Citroën               651

5. Renault              643

6. Ford                   539

7. Kia                     425

8. Peugeot             420

9. Dacia                  305

10. Toyota              293

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností. Počty registrací zveřejňuje Svaz dovozců automobilů.

Slaví u Citroënu - nejen díky nečekanému úspěchu v podobě čtvrtého místa, ale hlavně kvůli meziročnímu nárůstu registrací o více než 94 procent. Lépe je na tom z významnějších značek pouze Mazda, jejíž vzestup činí téměř 137 procent. Dařilo se jejímu novému SUV s označením CX-5, které vystoupalo až na 18. příčku mezi modely. Pozoruhodný meziroční progres o 69 procent zaznamenal i Seat.

Naopak jen 56 procent loňského objemu registrací zaznamenalo Mitsubishi. Smutno je i u BMW s pouhými 59 procenty, což je vystřízlivění proti velmi úspěšnému loňskému roku. Lednová čísla registrací ale nebývají vzhledem k celoročním výsledkům příliš směrodatná už proto, že první měsíc tradičně patří mezi prodejně nejslabší v roce.