Část výrobců z Asie a luxus - to jsou poslední ostrůvky růstových značek v oceánu červených čísel. Land Rover +23,5 %, BMW +10,2, Kia +4,9, Hyundai +3,3, Honda +3,0, Toyota +2,0 a Audi +1,3 - to je kompletní seznam značek, které podle Asociace evropských automobilových výrobců ACEA prodaly v září na trzích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) více nových aut než loni.

Škodovka si v devátém měsíci pohoršila o 5,7 % a po historicky nejlepším umístění na konci TOP 10 v srpnu jí tentokrát patří letos obvyklá dvanáctá příčka. Téměř jedenáctiprocentní propad v Německu stáhl do ztráty o 14,3 % stále suverénně nejprodávanější značku na kontinentu - Volkswagen. Co by ale za taková čísla dali u Renaultu (-31,9 %), Alfy Romeo (-35,6 %) nebo Mitsubishi (-35,9 %).

Prodej nových aut na kontinentu v září táhla Velká Británie s meziročním nárůstem 8,2 %. Jako z jiné planety vypadají nárůsty na Islandu (+66,1 %) nebo na Slovensku (+ 46,6 %). Apokalyptická čísla vykazují Řecko (-48,5 %), Španělsko (-36,8 %), Rumunsko (-31,1 %) nebo Portugalsko (-30,9 %). Zářijové výsledky v Česku najdete zde, hitparády nejúspěšnějších modelů zde.

Tady je pořadí dvaceti nejúspěšnějších značek v zemích EU a EFTA za září 2012 podle počtu nově registrovaných aut na základně údajů ACEA:

1. Volkswagen     134 690 (1. i za 9 měsíců roku 2012)
2. Ford                  92 603 (2.)
3. Opel                  83 428 (3.)
4. Peugeot            68 109 (5.)
5. BMW                 65 585 (8.)
6. Audi                  65 186 (6.)
7. Renault             62 632 (4.)
8. Mercedes          55 269 (10.)
9. Citroën              53 789 (7.)
10. Fiat                 50 137 (9.)
11. Toyota            49 640 (11.)
12. Škoda             44 110 (12.)
13. Nissan            43 838 (13.)
14. Hyundai          39 860 (14.)
15. Kia                  35 131 (15.)
16. Seat               21 862 (16.)
17. Volvo              20 300 (18.)
18. Honda            19 045 (23.)
19. Mini                 17 676 (21.)
20. Dacia              18 561 (17.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Situace za devět měsíců letošního roku je z hlediska prodejců nových aut v Evropě jen o chlup méně nepříjemná než ta zářijová - pokles činí 7,2 %. Škoda si za tři kvartály drží mírný nárůst 0,5 %. Ještě lépe jsou na tom Land Rover (+42,3 %), Jeep (+21,9 %), Kia (+20,5 %) nebo Hyundai (+9,6 %). Na opačném pólu najdeme Mitsubishi (-33,6 %), Alfu Romeo (-31,6 %), Renault (-21 %) a Fiat (16,7 %).