Frankfurt zůstane i nadále centrálním hubem pro nákladní dopravu skupiny, a to navzdory zákazu nočních letů. Lufthansa musela kvůli tomuto omezení změnit původní plány. Vzhledem k nevýhodám místa ve srovnání s ostatními lokalitami bylo nutné zajistit spolehlivou a výkonnou infrastrukturu. „Budeme investovat do budoucnosti a do základny ve Frankfurtu,“ řekl výkonný ředitel Lufthansy Christoph Franz. Terminál bude vybaven moderními technologiemi, které zajistí rychlejší odbavování nákladu.

Rozhodnutí zastavit provoz na letišti ve Frankfurtu mezi 23. hodinou večerní a 5. hodinou ranní vydal Nejvyšší správní soud Hesenska a v dubnu jej potvrdil i Spolkový soud v Lipsku. Největší německý letecký dopravce Lufthansa se této nevýhody obával hlavně kvůli narůstající konkurenci z Blízkého východu. Firma také kritizovala nutnost přeskupení letů i lidských zdrojů, které si vyžádají vysoké investice.

Opatření je nepříjemné hlavně pro nákladní dopravu, která probíhá z velké části v noci. Lufthansa Cargo před zákazem uskutečnila ve Frankfurtu 8 až 10 nočních letů a plánovala jejich navýšení.

Zakázání nočních letů na frankfurtském letišti požadovali obyvatelé okolních obcí kvůli vysokému hluku. A to i přesto, že Fraport v souvislosti s otevřením čtvrté startovací dráhy omezil maximální počet nočních letů na sedmnáct.

Výstavba hlavní budovy nového terminálu začne v roce 2014. Jelikož bude centrum postaveno v severní části letiště zhruba v oblastech, kde stojí současné, bude nutné přemístit některé aktivity do jiných lokalit. Provoz nicméně poběží i během výstavby. Firma nezveřejnila přesnou výši investice, měla by se ale pohybovat kolem půl miliardy eur.

Související