Podle údajů Svazu dovozců si Češi za první čtyři měsíce letošního roku nově zaregistrovali 1300 vozů Hyundai i20, takže se model stal suverénně druhým nejoblíbenějším malým autem po Škodě Fabia. V celkovém pořadí všech modelů mu letos zatím patří šestá příčka. Hitparádu nejoblíbenějších aut v Česku si prohlédněte zde.

Nástupce modelu Hyundai Getz se vyrábí od roku 2008, první modernizace přichází teprve nyní a je dost výrazná. Zcela se změnila příď modelu, která teď připomíná větší model i30 vyráběný v Nošovicích. Úpravy se dotkly i zádi, auto celkově narostlo o značných 5,5 cm a přiblížilo se na pár milimetrů čtyřmetrové hranici.

Parametry interiéru zůstávají shodné, takže i20 exceluje mezi malými auty z hlediska výšky nad hlavou na zadních sedadlech. Nadprůměrný jsme naměřili rovněž objem kufru, podélná a příčná prostornost se řadí k průměru. Hyundai i20 bezpečně převeze pět dospělých cestujících, což se mezi malými auty často nevidí. I prostřední místo vzadu nabízí dostatečně vysokou opěrku na podepření hlavy.

Jízdní testy ukázaly, že modernizace ještě zlepšila už dříve solidní komfort odpružení. Zvlášť na tureckých okreskách, které se hodně podobají těm českým, to naše zadní partie ocenily. Jediný typ nerovností, s nimiž měla modernizovaná i20 problémy, byly příčné spáry a prahy, které vyvolávaly rány. Pohodlnější mi připadalo i řazení. Páka se v kulise pohybuje tišeji a s mnohem menším zadrháváním. Kvalita řazení se trochu liší motor od motoru, zvlášť šestistupňová převodovka u naftové čtrnáctistovky si zasloužila jedničku.

Když už jsme u motorů, tak jsme zkoušeli všechny kromě základní dvanáctistovky, která zřejmě bude i nadále v Česku pod kapotou drtivé většiny prodaných aut. Její výkon ze zvýší o 5 kW na 62 kW, naopak spotřeba by měla ze současných 5,2 l o něco klesnout. Přesná data zatím výrobce nenabídl.

Testovali jsme silnější čtrnáctistovku. Ta dostala šestistupňovou převodovku místo pětistupňové a její spotřeba klesla o čtyři deci na 5,2 l. Úsporně se s ní dá jezdit hlavně po městě a mimo dálnice, tam palubní počítač ukazoval i pod pět litrů. Na dálnici je šestý rychlostní stupeň hodně krátký. Motor točí při 130 km/h téměř 3800 otáček, tedy paradoxně víc než na čtyřku u automatické převodovky (3500 otáček). Tu jsme také vyzkoušeli a potěšila nás hladkost, logika řazení a rychlá odezva na sešlápnutí plynu.

 

 

Zlatým hřebem měla být zkouška předprodukční verze naftového tříválce 1.1 CRDi, který z nové i20 udělá nejúspornější a nejekologičtější vůz na trhu. Výrobce udává emise CO2 84 g/km, což přibližně odpovídá spotřebě 3,2 l nafty na 100 km. V praxi jsme ale se zcela syrovým motorem jezdili za více než dvojnásobek. Potěšilo nás téměř dokonalé utlumení vibrací i tichý chod tříválce. Ještě lepší byl v tomto směru čtyřválec 1.4 CRDi, u něhož by laik nepoznal, že má pod kapotou "ropáka".

Modernizace přinesla i20 útulnější, modernější a kvalitněji působící interiér. Spousta funkcí se dá u novinky ovládat tlačítky z volantu, což aktuální model neumí. Nová i20 může být nově vybavena parkovací kamerou s obrazem ve zpětném zrcátku nebo chytrým klíčem, který stačí mít v kapse a startovat tlačítkem.

Nová i20 se v Česku začne prodávat v červenci, ceny dosud nebyly stanoveny. Současný model se dá pořídit v pětidveřovém porovedení s klimatizací už od 189 990 Kč. Nejpodrobnější test nové i20 si můžete přečíst zde.