Když vyjdete po eskalátoru do prvního patra pavilonu 6 na frankfurtském autosalonu, čekají vás od pohledu chudší stánky, než na které narazíte u velkých automobilek. Ve slabém osvětlení se tu představují čínské a ruské vozy, doplněné o jednoduché prospekty, které ovšem předávají pohledné asistentky.

Značka Changan se poprvé představuje v Evropě. Její tisková zpráva hovoří o účasti stovky novinářů během premiéry vozu Changan Eado. Realita je ale jiná. Mnoho návštěvníků k čínskému stánku nezavítá.

Čínská auta se ani letos nevyhnula kopírování zavedených značek. Vůz Changan SUV převzal tvary Volkswagenu Tiguan, jen příď je lehce pozměněná. Pod kapotou má blíže nespecifikovaný motor, který ale evidentně neoplývá výkonem. Zrychlení z nuly na 100 km/h by mělo zabrat 12,5 sekundy. Motor prý splňuje emisní normu Euro IV. To znamená, že by se už neměl prodávat v Evropské unii.

 

Ani modely Eado a Clover nevypadají o moc lépe. Ať už co se týče vzhledu, nebo výkonu. Velké pochybnosti směřují také k jejich kvalitě. Zbývá tedy doufat, že výstava této značky je zároveň první i poslední.

Smíšené pocity vyvolává i ruský koncept nazvaný Ë. Levný prospekt hovoří o „novém symbolu Ruska“. Auto s blíže neurčenými parametry předvádí posuvné dveře, které se při otevření vysunou vzadu za karosérii. Auto je nebývale ošklivé a připomíná prototypy ze začátku devadesátých let.