Na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu představí Škoda Auto ve světové premiéře designový koncept MissionL.

Koncept blízký sériovému stavu odhaluje podobu šesté modelové řady, jež se stane symbolem startu modelové ofenzivy české automobilky, uvedla automobilka. Kompaktní pětidveřový vůz bude uveden na trhy v Evropě, Rusku a v Číně.

„MissionL odhaluje podobu našeho nového kompaktního modelu. Velmi přesně ukazuje, kudy se bude ubírat cesta naší značky," říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

"V duchu principů internacionalizace projde kompaktní liftback pro každý z těchto regionů specifickými modifikacemi," uvedla Škoda.

Tyto kroky přiblíží společnost Škoda k cílům růstové strategie 2018, které byly vytyčeny loni. Do roku 2018 chce automobilka posílit své prodeje na 1,5 milionu vozů.

"Světová premiéra ve Frankfurtu dává jasný signál, že Škoda teď jede na plný plyn. V nejbližších dvou až třech letech budeme představovat každých šest měsíců nový vůz," doplnil Vahland.

Automobilka proto výrazně posiluje své působení na východních trzích. Od poloviny roku 2013 bude model Yeti vyrábět také v Číně. A od téhož roku zde bude ve spolupráci se Shanghai Volkswagen produkovat i nový kompaktní model. Počet modelů vyráběných v Číně se tak zvýší na pět. Již v letošním roce pak v Indii odstartuje výroba zcela nového kompaktního sedanu.

V hlavním závodě v Mladé Boleslavi se bude v budoucnu vedle Fabie a Octavie vyrábět ještě třetí model, čemuž se odpovídajícím způsobem přizpůsobuje navyšování kapacity výrobních linek. 

Přední maska konceptu MissionL

Škoda Auto od ledna do konce července dodala zákazníkům 523 200 aut, meziročně o 19,7 procenta více. Firma poprvé překročila půlmilionovou hranici prodaných vozů během prvních sedmi měsíců roku. V současnosti Škoda vyrábí 5 modelů - Fabia, Octavia, Superb, Roomster a Yeti.

Ještě v letošním roce by pak firma měla uvést malý rodinný vůz, který se bude vyrábět v závodě VW v Bratislavě spolu se sesterským modelem "VW Up!".