Nechceme vynášet předčasné soudy, ale nové BMW 5 vypadá mnohem lépe než jeho předchůdce. Čistý design, zvětšené ledvinky, kapota s prolisy a interiér podobný BMW 5 Gran Turismu nebo sedmičkové limuzíně v nás vyvolávají jen příjemné pocity. Auto z vyšší střední třídy navíc povyrostlo. Rozměry jsou 4899 x 1860 x 1464 mm, rozvor činí 2968 mm.

Pod kapotou nového BMW řady 5 je k dispozici celkem sedm motorizací. Všechny jednotky jsou vybaveny systémem EfiicientDynamic, který má snižovat spotřebu. V benzínové oblasti nedostanete nic menšího, než šestiválce, pro milovníky nafty tu budou dva šestiválce a později i jeden záladní čtyřválec.

Podívejme se na motory podrobněji. Nabídka začíná na verzi BMW 523i (výkon 150 kW, 270 Nm), pokračuje přes 528i (190 kW, 310 Nm) k 535i (225 kW, 400 Nm). Všechny agregáty jsou třílitrové šestiválce. Vrcholem nabídky je pak dobře známý, dvakrát přeplňovaný osmiválec pod označením BMW 550i s výkonem rovných 300 kW a maximem točivého momentu 600 Nm.

BMW řady 5 se začne prodávat nejprve se dvěma nafťáky. Šestiválec 525d (150 kW, 450 Nm) a 530d (180 kW, 540 Nm). Základní bude motorizace 520d s výkonem 135 kW a točivým momentem 380 Nm. Ta přijde na trh až na konci příštího roku.


Ke všem motorům bude k dispozici v základu manuální 6rychlostní převodovka. Za příplatek pak automatická s osmi rychlostmi. Výjimku tvoří BMW 550i, kde je automat jedinou možností. Tu jde ještě vylepšit o verzi Sport Automatic, která by měla přinést ještě lepší jízdní zážitky.

Sériová výbava vypadá opravdu lákavě. Už v základu by se totiž měly objevit takové lahůdky jako bezklíčové startování, systém iDrive, automatická klimatizace, adaptivní tempomat nebo elektromechanické řízení. Připlatit si můžete za ekologický systém Stop&Go nebo noční vidění.

BMW 5 přijde na český trh v březnu 2010 jako poslední z německého triumvirátu výrobců prémiových vozů. Jeho konkurenti v podobě Audi A6 nebo Mercedesu-Benz třídy E už totiž u nás nějaký ten pátek jezdí. S takovou náloží, jakou nový Mnichovan předvádí, se ale mají určitě čeho bát.